Scandic Hotels ville göra en djupare analys inför arbetet med en ny hållbarhetsstrategi. Därför frågade företaget olika intressentgrupper vad de tyckte var viktigt. Det säkrar att hållbarhetsstrategin är förankrad bland dem som är viktiga för företaget.
Så utnyttjade Scandic intressentdialog
Affärsutveckling
Scandic Hotels talade med sin omvärld, rent bokstavligt, och inledde en intressentdialog inför arbetet med den nya hållbarhetsstrategin. Frågan hanteras på högsta nivå i företaget.

Scandic Hotels
Någonting är fel
Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.
Miljö & Utveckling premium
Läs vidare – starta din prenumeration
- Magasinet Miljö & Utveckling - 6 nummer per år
- Full tillgång till allt digitalt material
Redan prenumerant? Logga in och läs vidare.
– Vi vill ju till exempel att våra medarbetare ska vara engagerade, säger Lena Bjurner, HR- och hållbarhetschef hos företaget.
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


