Hållbara förpackningar viktigt för generation Y

Miljöarbete För dem födda mellan 1980 och 2000 spelar miljömärkta förpackningar stor roll för köpbesluten. 44 procent kan tänka sig att betala mer för en produkt med hållbar förpackning.

Hållbara förpackningar viktigt för generation Y
Stora Enso

Stora Enso står bakom undersökningen om hur millenniegenerationen, även kallad generation Y, ser på förpackningar. Det är en målgrupp som blir allt mer köpstark och i stor utsträckning väljer varumärken utifrån vilka värderingar de förmedlar.

70 procent definierar sig som miljömedvetna och väljer gärna produkter med låg miljöpåverkan och smarta förpackningslösningar. Två av tre, 59 procent, vill att förpackningarna ska vara hållbara längs hela värdekedjan. 44 procent är villiga att betala mer för en miljöbättre förpackning.

Här hittar du hela undersökningen.

Senaste nytt

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Miljö & Utveckling

Miljö & Utveckling Premium

Full tillgång till allt digitalt material.

Det senaste