Kunder bestämmer riktning på H&M:s CSR-satsning

CSR 500 miljoner kronor. Så mycket ska H&M Conscious Foundation satsa i tre globala utvecklingsfrågor. Vad inriktningen blir kan kunderna rösta om mellan den 22- 29 oktober.

Med FN:s millenniemål som utgångspunkt kommer H&M Conscious Foundation, som är en global ideell stiftelse som bildades i samband med H&M:s 60-årsjubileum 2007, att engagera sig i några av världens största globala utmaningar. Inför röstningen har man rådfrågat ett antal experter, med engagemang inom olika utvecklingsfrågor, vilka globala utmaningar de anser vara mest angelägna och varför. Rent vatten, att stärka kvinnors ställning, skydd av naturresurser, utbildning samt att minska fattigdom genom självstärkande initiativ prioriteras högst. Det är därmed också de frågor som är möjliga att rösta på.

Någonting är fel

Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.
Miljö & Utveckling premium

Läs vidare – starta din prenumeration

  • Magasinet Miljö & Utveckling - 6 nummer per år
  • Full tillgång till allt digitalt material
Redan prenumerant?

– Det kommer att hjälpa oss att förstå vilka frågor som är viktigast för många människor världen över”, säger Karl-Johan Persson, vd för H&M och styrelsemedlem i H&M Conscious Foundation.

6/uHCKYT1zCE7wvB2mc+PxR36pueoD+v6iBSFagas6YDSz4oo92x23ZZuytBiW2C4cq1BGXd0vJ7k4woC7hSoEiW4bZj9Jt4sp4l9H3eiYldBDfCG53cWsMPHWn9JcoBO7Isd0KMt/PwLJc3ePWc4SVjpwZoGYc1r8f7sWUJrQFfFKWnqlObYYNUNxq/4NvGTGDn0KVnj5XcA9UVMGEnbFzSCKeGbGM0byYWRc6bOV90g0OidAjY06SlNo7ICjzyQURg0rvs4WHgnDCwc+piCeg35mY6IIWChQiawMbaXolyzQY4VjPJVCfPuujHyxw5dk2BHtrHQS07A1LltGtLuA==

Senaste nytt

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Miljö & Utveckling

Miljö & Utveckling Premium

Full tillgång till allt digitalt material.

Det senaste