
När FAR SRS igår delade ut priserna för ”Sveriges bästa hållbarhetsredovisning 2008” fick den offentliga sektorn noll utdelning. Kvaliteten på de granskade redovisningarna var så låg att juryn beslutade att helt slopa prisutdelningen i kategorin.
– Hållbar utveckling och infrastrukturfrågor är intimt förknippade och därför är det anmärkningsvärt att vi i år inte kan dela ut pris i kategorin ”Offentlig sektor”. Kvaliteten på redovisningarna var helt enkelt för dålig, säger juryns ordförande Lars-Olle Larsson.


