Amerikanska företag har fått upp ögonen för hållbarhet

42 procent av de största amerikanska företagen anger hållbarhet som en nyckel i deras affärer. 2006 var siffran 18 procent. Dessutom har miljöchefer fått större inflytande och dedikerade hållbarhetsbudgetar blivit större.

Resultaten kommer från studien 2012 Greening of Corporate America, av Siemens i samarbete med McGraw Hill Construction. Det är den tredje studien i en serie som lanserades 2006 med syfte att studera hur företag arbetar med hållbarhetsfrågor. Årets studie fokuserade särskilt på hur företag utvecklat sitt hållbarhetsarbete och hur USA:s största företag arbetar med med hållbarhet när det gäller policy och praktik.

– Sedan 2006 har vi sett ett dramatiskt skifte i hur företags hållbarhetsarbete transformerar affärerna, säger Ari Kobb, chef för Sustainability & Green Building Solutions, Siemens Building Technologies division.

Miljö & Utveckling

Miljö & Utveckling Premium

Full tillgång till allt digitalt material.