Tisdag 25 juni
Varumärken som drivkraft för förändring
I en alltmer komplex och osäker värld, där global greenwashing, informationsöverflöd och minskat förtroende är vardag, ökar kraven på att visa verklig påverkan.
Tid: 11:55-12:55
Arrangör: Eidra (tidigare ARC)
Plats: Blockgränd 6, ”Garden of great change by Eidra”
Onsdag 26 juni
Hur kan kommunikation skapa beteendeförändringar för en hållbar framtid?
Hur kan kommunikation bidra till att skapa beteendeförändringar som påskyndar klimatomställningen? Vad är kommunikationens ansvar för att spegla och påverka världen omkring oss, och hur kan vi som bransch ta större socialt ansvar och skapa verklig effekt?
Tid: 12:00-12:45
Arrangör: Sveriges Kommunikatörer
Plats: Mellangatan 45, ”Ingång till innergården mellan Mellangatan 47 och Gotlands Kulturrum.”
Torsdag 27 juni
Greenhushing – är minskad transparens det nya hotet mot hållbar omställning?
Greenhushing, som blivit ett begrepp på mångas läppar, syftar på en påstådd minskad transparens och tydlighet från företag om sina hållbarhetsmål på grund av rädsla för att bli granskade och anklagade för “washing” om målen inte nås.
Tid: 09:00-09:45
Arrangör: Tele2
Plats: Mellangatan 7, ”Tele2s trädgård”
Fredag 28 juni
Lyckas politikerna förmedla en positiv framtidsbild så att medborgarna ser sin roll i omställningen?
Att måla upp dystra bilder är vanligt inom politiken, för att politiken ska lösa problemen. Men är det verkligen så man mobiliserar ett samhälle?
Tid: 09:00-09:50
Arrangör: Eidra (tidigare ARC)
Plats: Blockgränd 6, ”Garden of great change by Eidra”