PFAS-domen från Blekinge tingsrätt överklagas. Det kommunala bolaget Ronneby Miljö & Teknik, som förlorade i domstolen, vill nu att högsta domstolen prövar frågan.
– Det är så pass viktiga frågor som lyfts i tingsrättens dom att vi anser att domen bör överprövas av hovrätten. Det saknas till exempel prejudikat i denna typ av mål där själva risken för skada anses som personskada, säger styrelseordföranden Kevin Ny i ett pressmeddelande.



