Regeringen anslår sju miljoner kronor för fortsatt satsning på export av svensk miljöteknik under år 2003. I ett pressmeddlande skriver man att i fokus för exportsatsningen står länderna kring Östersjön, Ryssland, ansökarländerna till EU samt länder i Asien, framför allt Kina och Indien.
– Världsmarknaden för miljöteknik växer snabbt. Det är viktigt att svenska företag tar tillvara sina exportmöjligheter. Med den här satsningen möter vi den stora efterfrågan som finns hos små och medelstora företag om stöd i sina exportansträngningar, säger Leif Pagrotsky i pressmeddelandet.


