Filippa K mest hållbara butikskedja

Bransch Filippa K är årets mest hållbara butikskedja enligt Retail Awards 2017.
Sedan en ny hållbarhetsstrategi sjösattes 2012 har Filippa K drivit ett medvetet och engagerat hållbarhetsarbete med kvalitetssäkring i alla led, skriver juryn i sin motivering.

Enligt juryn är Filippa K ett av modesveriges starkaste varumärken, som ända sedan starten satsat på ett långsammare mode genom att fokusera på enkelhet, hög kvalitet, god passform och stilsäkra plagg som håller i längden.

Filippa K vill också driva hela modeindustrin framåt genom att utmana konventionella affärsmodeller och testa nya hållbara vägar, som uthyrning av kläder, secondhandförsäljning i butik och utveckling och design av hållbara plagg i återvunna material.

Retail Awards arrangeras av Svensk Handel och är ett årligen återkommande arrangemang där man bland annat delar ut priser till företag och personer som har varit framgångsrika inom handeln, bland annat i kategorin årets hållbara butikskedja.

– Det känns fantastiskt roligt, detta är en fråga som har varit en hjärtefråga för oss länge, säger Susanne Ekendahl Weisten, försäljningschef på Filippa K.

Läs mer om Filippa K:s hållbarhetsarbete:

Kartläggning ger nya affärer

 

 

Senaste nytt

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Miljö & Utveckling

Miljö & Utveckling Premium

Full tillgång till allt digitalt material.