Catharina Belfrage Sahlstrand, hållbarhetschef på Handelsbanken, konstaterar att 2022 bjöd på både ljus och mörker och att fred, säkerhet, demokrati och energisäkerhet var några av de frågor som aktualiserades under året.
– Kanske var 2022 också det år vi på allvar började diskutera målkonflikterna inom hållbarhetsfrågorna. Jag hoppas också det blev året som biologisk mångfald, tillsammans med klimatfrågorna blev en naturlig del av diskussionerna inom såväl företagen som hemma vid köksborden, säger hon till Miljö & Utveckling.



