Bolagen ser affärsmöjligheter i klimatarbetet

420 av Sveriges 500 största bolag ser affärsmöjligheter i sitt klimatarbete, det skriver Veckans affärer som gjort en enkätundersökning bland landets största företag.

Frågan blir allt större då 84 procent av företagen ser en affärsmöjlighet, jämfört med 68 procent förra året. Många av företagen upplever ett ökat konsumenttryck i år och annars verkar det vara kunderna som är den största drivkraften för att företagen ska utveckla sitt klimatarbete.

Tre av fyra bolag tror att energibesparande åtgärder är bästa sättet att tjäna pengar och på andra plats ser man affärer i att marknadsföra sig som ett bra miljöval och nå medvetna kunder.

Vårt nyhetsbrev

De viktigaste nyheterna direkt i mejlen. Helt kostnadsfritt!
Skickar begäran
Jag godkänner att Miljö & Utveckling sparar mina uppgifter
Miljö & Utveckling

Miljö & Utveckling Premium

Full tillgång till allt digitalt material.