Klädköp för rent vatten

H&M lanserar en ny sommarkollektion där 25 procent av försäljningen doneras till WaterAid. Organsiationen verkar för att öka tillgången på rent vatten och sanitet i fattiga områden.

Klädköp för rent vatten

Klädjätten har samarbetat med WaterAid i tio år, vilket inneburit 25 miljoner kronor till organisationens arbete. Pengarna har bidragit till att tusentals människor fått tillgång till dricksvatten, utbildning i hygien och en toalett att gå på.

– H&M har ett socialt och miljömässigt ansvar i de länder vi arbetar i och vatten är ett av våra fokusområden. WaterAid arbetar I några av de länder där leverantörer till H&M finns och vi tycker därför det är mycket viktigt att vi bidrar till bättre levnadsvillkor för människor i dessa områden, kommenterar H&M:s CSR-chef Helena Helmersson i ett pressmeddelande.

Kollektionen kommer att säljas i cirka 200 butiker världen över.

Vårt nyhetsbrev

De viktigaste nyheterna direkt i mejlen. Helt kostnadsfritt!
Jag godkänner att Miljö & Utveckling sparar mina uppgifter
Miljö & Utveckling

Miljö & Utveckling Premium

Full tillgång till allt digitalt material.