På måndagen lämnade Bo Diczfalusy, kanslichef för Energikommissionen, över Energikommissionens betänkande till energiminister Ibrahim Baylan (S).
Betänkandet baseras på den ramöverenskommelse om energipolitiken som slöts den 10 juni 2016. Sverigedemokraterna, Vänsterpartiet och Liberalerna står inte bakom överenskommelsen.



