Signhild Arnegård-Hansen, Svenskt näringsliv, och Anders Knape, Sveriges kommuner och landsting, efterlyser rejäla satsningar på infrastrukturen. I ett gemensamt tiopunktsprogram för att skapa hållbara och effektiva transportlösningar radar de upp flera nödvändiga åtgärder.
Bland annat vill de att regeringen satsar på kollektivtrafik. Så här skriver de:


