
På miljörådsmötet i Bryssel på fredagen fick Sveriges miljöminister Åsa Romson (MP) gehör för den svenska linjen om att ha regelbunden uppföljning av ländernas miljöarbete. EU anser nu att en sådan översyn ska ske vart femte år.
På så sätt ska åtaganden om att minska utsläppen kunna granskas.


