Statoil driver miljökampanj

Svenska Statoil har startat en kampanj riktad till 6 600 företagskunder för att uppmärksamma hur företag kan göra en insats för att minska sin påverkan på klimatet. Kampanjen gäller Statoils egen tjänst, klimatneutral förbrukning där kunden genom att köpa utsläppsrätter inom EUs handelssystem som sedan inte används kan klimatneutralisera sin verksamhet.

Genom att fylla i företagets förbrukning kan man få en uppgift om vad det kostar.

– Idag ökar andelen biodrivmedel, men fortfarande är den största andelen drivmedel som används fossila. Genom tjänsten klimatneutral förbrukning vill vi ge företag möjlighet att ta ansvar för sin egen klimatpåverkan. Tjänsten ska ses som ett komplement till de åtgärder företagen själva kan genomföra i sin verksamhet för att minska påverkan på klimatet, säger Helena Winberg, Statoils miljöchef.

Senaste nytt

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Miljö & Utveckling

Miljö & Utveckling Premium

Full tillgång till allt digitalt material.