FN har inlett ett samarbete med flera stora elektronikföretag för att åtgärda problemet med e-skrot, som till stor del hamnar i u-länder för demontering, uppger recyclingnet.se.
Årligen produceras uppemot 40 miljoner ton elektronikskrot, som kan leda till utsläpp av gifter som är farligt för både människa och miljö.


