Det var på torsdagen förra veckan som regeringen utsåg de tre professorerna som nya ledamöter i det Klimatpolitiska rådet.
– Vi välkomnar tre nya ledamöter som kommer att komplettera rådets tvärvetenskapliga inriktning på viktiga områden för den fortsatta klimatomställningen. Samtidigt säger vi tack till tre av rådets ursprungliga ledamöter som starkt bidragit till myndighetens uppbyggnad, säger Johan Kuylenstierna, ordförande för Klimatpolitiska rådet.



