Miljöstrategidagarna

Hållbarhetsarbete i praktiken

På Miljöstrategidagarna 2024 samlar vi experter, branschledare och innovatörer för att utforska hållbarhetsarbetets kommande utmaningar och möjligheter. Lär dig mer om EU:s nya regelverk där vi går igenom de senaste förändringarna och låter experter och föregångsföretag förklara de nya bestämmelserna och hur du använder dem till din fördel.

Miljöstrategidagarna

21 mars 2024 09:00 - 16:40
22 mars 2024 09:00 - 14:00
Quality Globe Hotel, Stockholm
6990 kr
Exkl. moms

Kunder, lagstiftare och andra intressenter ställer allt tuffare krav på dina miljöpåståenden och din hållbarhetskommunikation. På Miljöstrategidagarna ger vi dig därför också verktygen du behöver för att ärligt och effektivt nå ut med din hållbarhetskommunikation till rätt målgrupper, utan att bli anklagad för greenwash.

På Miljöstrategidagarna kan du slutligen också framtidssäkra dina hållbarhetskunskaper genom djupanalyser från de framstående forskarna Victor Galaz, Mikael Karlsson och Markku Rumukkainen som under dagen går igenom världsläget, den svenska hållbarhetspolitiken samt klimatforskningens senaste rön.

Inspireras av talare och nätverka med forskare, experter och branschledare. Kort sagt, var med och bidra till en mer hållbar framtid!

Program dag 1

  • 08:00 - 09:00

    Registrering

    Galaxen foajé
    Innan programmet startar är du välkommen att registrera dig och ta en frukostmacka med kaffe eller te.
  • 09:00 - 09:05

    Välkomna!

    Huvudscen, Galaxen

    Jon Röhne Moderator och chefredaktör, Miljö & Utveckling

    Emmy Westling Moderator och reporter, Miljö & Utveckling

    Moderatorerna Emmy Westling och Jon Röhne hälsar välkomna.
  • 09:05 - 09:40

    På väg mot 2030 del 1: Världen

    Huvudscen, Galaxen

    Victor Galaz Docent, Stockholm Resilience Centre och Beijerinstitutet för ekologisk ekonomi

    De globala miljöförändringarna går snabbare än någonsin tidigare. Den välmeriterade statsvetaren Victor Galaz inleder Miljöstrategidagarna med en omvärldsanalys där han går igenom utvecklingen i världen och beskriver dess politiska utmaningar och tek ...se merniska möjligheter. ...se mindre
  • 09:40 - 10:10

    EU:s nya klimatpolitik – hävstång och nya affärsmöjligheter för företagen

    Huvudscen, Galaxen

    Nina Ekelund Generalsekreterare, Hagainitiativet

    Med EU:s nya klimathandlingsplan och EU:s nya regelverk för hållbarhetsredovisning, Corporate Sustainability Reporting Directive, sätter politiken näringslivet i hjärtat av klimatomställningen. Detta öppnar för nya affärsmöjligheter för alla företag. ...se mer Samtidigt behöver företagen förhålla sig till Sveriges nya klimathandlingsplan och Earth Commissions gränser för en säker och rättvis värld. ...se mindre
  • 10:10 - 10:30

    Partnerpanel

    Huvudscen, Galaxen

    Elliot Klint Moderator och reporter, Miljö & Utveckling

    Sandra Sköld Ecoonline

    Butrint Morina Stratsys

    Damien Isambert Danone

    Elliot Klint samtalar med våra premiumpartners om utmaningar och lösningar.
  • 10:30 - 11:00

    Förmiddagspaus

    Galaxen foajé
    Under förmiddagspausen kan du passa på att hämta kaffe, interagera med talare, utställare och andra deltagare.
  • 11:00 - 11:25

    Hållbara miljöpåståenden – det får du, och det får du inte, säga om ditt hållbarhetsarbete

    Huvudscen, Galaxen

    Gunilla Welander Jurist, Reklamombudsmannen

    Att kommunicera sitt hållbarhetsarbete, särskilt i marknadsföringssyfte, upplevs som svårt och komplicerat. Många företag känner osäkerhet kring vad de kan och inte kan säga om sin miljö- och hållbarhetspåverkan. På Miljöstrategidagarna går Gunnilla ...se merWelander, jurist på Reklamombudsmannen igenom vad som gäller. Dessutom berättar hon mer om vad som är på gång inom EU där skärpt lagstiftning är att vänta. ...se mindre
  • 11:25 - 11:40

    Panelsamtal – Klimatkommunikation i förändring

    Huvudscen, Galaxen

    Gunilla Welander Jurist, Reklamombudsmannen

    Kaj Török Hållbarhetschef, Max Burgers

    Erik Elvingsson Hedén Grundare och vd, SB Insight

    Varför är det så viktigt att företag kommunicerar sina hållbarhetsresultat? Varför är det så greenwash så skadligt och vad får EU:s nya lag om hur man använder miljöpåståenden för konsekvenser? Det och mycket mer i dagens panel.
  • 11:40 - 12:10

    Verklighet x Kommunikation = Resultat

    Huvudscen, Galaxen

    Kaj Török Hållbarhetschef, Max Burgers

    Hur ser världens bästa hållbarhetskommunikation ut? Kaj Török, prisad hållbarhetschef på Max Burgers, delar med sig av sina insikter om hur man bygger en framgångsrik hållbarhetskommunikation. Och varför framgångsrik hållbarhetskommunikation måste vi ...se mersa på mervärdet av att rädda världen – för kunder, medarbetare och andra intressenter. ...se mindre
  • 12:10 - 13:20

    Lunchpaus

    Restaurangen, våning 7
    Nu är det dags att fylla på med vegetrisk lunch och med stor möjlighet att diskutera förmiddagen med andra deltagare.
  • 13:20

    Spår 1: EU nya regelverk – så arbetar vi

    • 13:20

      CSRD för små och medelstora företag

      Spår 1, Galaxen 1

      Anna Gunterberg Hållbarhetschef, Dreams

      EU:s nya standard för hållbarhetsredovisning, ESRS, och lagkravet CSRD är riktat mot stora företag. Men också små företag påverkas, något som fintech-bolaget Dreams tidigt konstaterade och därför bestämde sig för att själva påbörja processen för att ...se merkunna redovisa enligt de nya lagkraven. Hållbarhetschefen Anna Gunterberg berättar om arbetet och ger sina bästa tips. ...se mindre
    • 13:50

      Vasakronan – därför börjar vi med CSRD redan nu

      Spår 1, Galaxen 1

      Anna Denell Hållbarhetschef Vasakronan.

      Även om Vasakronan inte behöver redovisa enligt CSRD förrän 2025 så är det bra att sätta i gång redan nu. Det menar Anna Denell, hållbarhetschef på Vasakronan som med sina 300 anställda redovisat med CSRD i över ett år. Hållbarhetschef Anna Denell be ...se merrättar om arbetet och ger sina bästa tips. ...se mindre
    • 14:20

      Dubbel väsentlighetsanalys – så gör du

      Spår 1, Galaxen 1

      Marie Baumgarts Partner, KPMG

      En av de stora förändringarna i CSRD och ESRS, jämfört med tidigare EU-krav på hållbarhetsredovisning, är den så kallade dubbla väsentlighetsanalysen. På Miljöstrategidagarans spårval om EU:s nya regelverk går vi går vi igenom från grunden hur du gen ...se meromför en dubbel väsentlighetsanalys på bästa sätt. ...se mindre
  • 13:20

    Spår 2: Hållbara budskap – så undviker du fallgroparna och skapar lönsamhet

    • 13:20

      Undvik greenwashfällan

      Spår 2, Galaxen 2

      Jonas Bane Pr-konsult, Westander Hållbarhet

      Allt fler företag anklagas för greenwash och de senaste åren har vi fått se flera fällningar i olika instanser. På Miljöstrategidagarna går vi igenom konkreta exempel på budskap som kritiserats och fällts och drar genom dem lärdomar om hur du kan und ...se mervika att hamna i greenwashfällan. ...se mindre
    • 13:50

      Det betyder EU:s green claims-förslag

      Spår 2, Galaxen 2

      Rebecka Hovenberg Seniorkonsult, 2050 Consulting

      EU arbetar för att skapa lagstiftning som reglerar miljöpåståenden och miljömärkningar för att skydda konsumenter mot vilseledande marknadsföring. Direktivet föreslår bland annat att företag behöver förhandsgodkännande av ett ackrediterat organ för k ...se merommersiell användning av miljöpåståenden. Under spårvalet går vi igenom det senaste kring lagförslaget och vad konsekvenserna kan väntas bli för svenska företag. ...se mindre
    • 14:20

      Säljande hållbarhetskommunikation

      Spår 2, Galaxen 2

      Johan Anselmsson Professor, Lunds universitet

      Hållbarhetskommunikation ger i dag företag både konkurrensfördelar stärkta varumärken. Men vilken typ av hållbarhetskommunikation är som egentligen skapar lönsamhet. Johan Anselmsson är professor i marknadsföring vid Lunds universitet och forskar på ...se merhållbarhetsargument som säljer och gör skillnad. Här går han igenom sina senaste rön. ...se mindre
  • 13:20

    Spår 3: Offentlig sektor mot 2030

    • 13:20

      Antikorruptionsarbete på kommunerna

      Spår 3, Cosmos

      Johan Mörck Utredare, Statskontoret

      En ny rapport från Statskontoret visar att nepotism och vänskapskorruption är den vanligaste formen av korruption i svenska kommuner och regioner, men att misstankar om korruption sällan leder till anmälningar. Statskontorets utredare Johan Mörck ber ...se merättar om siffrorna och berättar om hur kommunerna kan stärka sitt antikorruptionsarbete. ...se mindre
    • 13:50

      Upphandling – så sätter du mål för den hållbara affären

      Spår 3, Cosmos

      Lena Mårdh Projektledare Upphandling & Inköp, Svanen

      Hållbar upphandling är ett av den offentliga sektorns viktigaste hållbarhetsverktyg. Men hur går det, och vad krävs för att för att hållbarhetskraven ska öka. På Miljöstrategidagarna går vi igenom hur du kan sätta mål för hållbara affärer och effekti ...se mervisera hållbarhetskraven i de offentliga affärerna, genom att lyfta goda exempel och de viktigaste tipsen till landets offentliga upphandlare. ...se mindre
    • 14:20

      Staden – omställning pågår

      Spår 3, Cosmos

      Olga Kordas Programchef och lektor, Viable Cities respektive Kungliga Tekniska Högskolan

      Städernas roll i omställningen är avgörande för att hållbarhetsmålen ska kunna nås. Miljöstrategidagarna är glada över att kunna bjuda in Olga Kordas programchef på Viable Cities sedan 2017 som berättar om hur komplexa system, innovationssystem, delt ...se meragande modellering och reflexivt lärande kan bidra till energi- och klimatomställning i världens städer. ...se mindre
  • 15:00 - 15:30

    Eftermiddagspaus

    Galaxen foajé
    Under eftermiddagspausen kan du passa på att hämta fika, interagera med talare, utställare och andra deltagare.
  • 15:30 - 16:00

    På väg mot 2030 del 2: Politiken

    Huvudscen, Galaxen

    Mikael Karlsson Docent i miljövetenskap, Uppsala universitet

    Under dagens andra omvärldsanalys riktar vi blickarna mot den svenska politiken och Sveriges arbete mot målåret 2030. Mikael Karlsson, docent i miljövetenskap och tidigare ordförande i Naturskyddsföreningen, forskar om svensk klimatpolitik och ger hä ...se merr sin bild av den svenska politikens utmaningar. ...se mindre
  • 16:00 - 16:30

    På väg mot 2030 del 3: Klimatet

    Huvudscen, Galaxen

    Markku Rummukainen Professor, Lunds universitet och Sveriges kontaktperson för IPCC, SMHI

    Den övergripande hållbarhetsfrågan är och förblir klimatfrågan. Det finns beslutade gemensamma klimatmål i Sverige, inom EU och i världen. Men det går alltför långsamt om målen ska kunna nås, trots att åtgärder finns. Vad krävs av oss för att vi ska ...se merkunna vända kurvan och nå målen? Eller är det över huvud taget fortfarande möjligt? Sveriges kontaktperson för IPCC, SMHI:s Markku Rummukainen, avslutar dagen med en lägesrapport kring klimatet. ...se mindre
  • 16:30 - 16:40

    Summering av dagen och avslutning

    Huvudscen, Galaxen

    Jon Röhne Moderator och chefredaktör, Miljö & Utveckling

    Emmy Westling Moderator och reporter, Miljö & Utveckling

    Moderatorerna Emmy Westling och Jon Röhne summerar Miljöstrategidagarna 2024.
  • 16:40

    Mingel och eftersnack

    Galaxen foajé
    Stanna kvar för att diskutera dagens insikter med oss på Miljö & Utveckling och andra deltagare. Vi bjuder på dryck och tilltugg.

Program dag 2

Dagen efter huvudkonferensen kan du bygga ut programmet med en fördjupande workshop. Workshopsdagen har blivit fullbokad.

  • 08:30 - 09:00

    Registrering

    Välkommen att registrera dig och ta en frukostmacka med kaffe eller te.
  • 09:00 - 12:00

    Workshop 1

    • 09:00 - 12:00

      Så redovisar du enligt CSRD (Fullbokad)

      Mattias Iweborg Vd, Enact Sustainable Strategies

      Dag 2 på Miljöstrategidagarna bjuder på en dynamisk workshop om EU:s nyligen införda regelverk för hållbarhetsredovisning, Corporate Sustainability Directive eller kort och gott CSRD. Här kommer du att få insikter om hur detta direktiv påverkar föret ...se merag av alla storlekar och lära dig bästa praxis för att följa CSRD och den medföljande standarden ESRS. Vi går igenom grunder och fokuserar extra mycket på den dubbla väsentlighetsanalysen som är ett nyckelbegrepp i den nya standarden. Detta är en workshop som beskriver det praktiska arbetet där du får värdefulla råd från områdets främsta experter. I denna workshop lär du navigera dig i denna nya regelvärld. ...se mindre
  • 09:00 - 12:00

    Workshop 2

    • 09:00 - 12:00

      Marknadsföring med hållbarhetsargument (Fullbokad)

      Jonas Bane Pr-konsult, Westander Hållbarhet

      Karin Grohman Projektledare, Sveriges Annonsörer

      Många företag har den senaste tiden blivit anklagade för greenwash och till och med fällda för vilseledande miljöpåståenden i olika instanser. Snart kommer dessutom nya EU-regler, kallade green claims-förslaget, som väntas reglera marknadsföring med ...se merhållbarhetsargument och användningen av hållbarhetsmärkningen. Det sker samtidigt som det är avgörande att företag kan marknadsföra och öka försäljningen av hållbara alternativa produkter och tjänster. Den här workshopen hjälper dig och din organisation att navigera i den komplicerade omgivning som både drivs av lagstiftning och praxis men också av kundernas psykologi. ...se mindre
  • 12:00 - 13:00

    Lunch

    Nu är det dags för lunch innan workshoparna fortsätter.
  • 13:00 - 14:00

    Workshop 1

    • 13:00 - 14:00

      Fortsättning: Så redovisar du enligt CSRD

      Mattias Iweborg Vd, Enact Sustainable Strategies

  • Workshop 2

    • Fortsättning: Marknadsföring med hållbarhetsargument

      Jonas Bane Pr-konsult, Westander Hållbarhet

      Karin Grohman Projektledare, Sveriges Annonsörer

  • 14:00 - 14:30

    Avslutning och eftersnack

    Dagen avslutas men stanna gärna kvar på en kopp kaffe och prata med de andra deltagarna.

Talare

Huvudprogram

Victor Galaz

Docent, Stockholm Resilience Centre och Beijerinstitutet för ekologisk ekonomi
Victor Galaz är docent i statsvetenskap på Stockholm Resilience Centre på Stockholms univeristet. I sin forskning analyserar han politiska utmaningar av snabba globala miljöförändringar, och en accele ...se merrerande teknikutveckling. ...se mindre

Nina Ekelund

Generalsekreterare, Hagainitiativet
Nina Ekelund är generalsekreterare för företagsnätverket Hagainitiativet, har grundat hållbarhetsbyrån Transformity men även konsultföretag 2050 Consulting. Hon har tidigare arbetat på bland annat Mil ...se merjöförvaltningen i Stockholm, Naturvårdsverket, Statsrådsberedningen och Stockholm Resilience Centre. ...se mindre

Gunilla Welander

Jurist, Reklamombudsmannen
Gunilla Welander är jurist och har varit med och startat Stiftelsen Reklamombudsmannen som är näringslivets självreglering för en hög etisk nivå i all marknadskommunikation. Som jurist på Reklamombuds ...se mermannen har hon djupa kunskaper gällande regler för hur hållbarhetsargument får användas i marknadsföring. ...se mindre

Kaj Török

Hållbarhetschef, Max Burgers
Kaj Török är en prisad hållbarhetschef på Max Burgers med tunga meriter inom marknadsföring och kommunikationsområdet. Kaj Török har tidigare varit verksam i Det Naturliga Steget och han var med och g ...se merrundade kommunikationsbyrån Futerra Stockholm. ...se mindre

Mikael Karlsson

Docent i miljövetenskap, Uppsala universitet
Mikael Karlsson är docent miljövetenskap med över 25 års erfarenhet av hållbarhetsarbete, tidigare ordförande i Naturskyddsföreningen och EEB, expert i myndigheter och utredningar i Sverige och intern ...se merationellt, forskare och lärare. ...se mindre

Markku Rummukainen

Professor, Lunds universitet och Sveriges kontaktperson för IPCC, SMHI
Markku Rummukainen anställd på SMHI sedan 1997. Samtidigt arbetar han som professor i klimatologi vid Lunds universitet. Sedan 2010 har han varit med i Sveriges klimatförhandlingsdelegation vid FN:s C ...se merOP-möten och han är också kontaktperson i Sverige för FN:s klimatpanel IPCC. ...se mindre

Erik Elvingsson Hedén

Grundare och vd, SB Insight
Erik Elvingsson Hedén är grundare och vd på insiktsbyrån SB Insight samt studien Sustainable Brand Index. Erik arbetar till vardags som föreläsare och rådgivare åt företag som vill förstå hållbarhet p ...se merå djupet och hur konsumentbeteenden kan förändras för att bli mer hållbara. ...se mindre

Jon Röhne

Moderator och chefredaktör, Miljö & Utveckling

Emmy Westling

Moderator och reporter, Miljö & Utveckling

Elliot Klint

Moderator och reporter, Miljö & Utveckling

Sandra Sköld

Ecoonline

Butrint Morina

Stratsys

Damien Isambert

Danone

Spårval

Anna Gunterberg

Hållbarhetschef, Dreams
Anna Gunterberg har en bakgrund som varumärkesstrateg och produktutvecklare inom tech-branschen innan hon vidareutbildade sig till hållbarhetsstrateg. Anna har även arbetat med affärsutveckling, produ ...se merktdesign, rapportering och kommunikation utifrån företags hållbarhetsstrategi. ...se mindre

Anna Denell

Hållbarhetschef Vasakronan.

Rebecka Hovenberg

Seniorkonsult, 2050 Consulting
Rebecka Hovenberg är affärsområdesansvarig på 2050 Consulting för tjänster inom kommunikation och påverkan. Hon arbetar som senior rådgivare åt företag avseende hållbarhetskommunikation, affärsstrateg ...se merier och politisk påverkan. ...se mindre

Johan Anselmsson

Professor, Lunds universitet
Johan Anselmsson är professor i Marknadsföring Lunds universitet och forskar sedan 2008 på varumärkesstrategi och hållbarhetsargument som säljer och gör skillnad. Han menar att hållbarhetsmålen kan nå ...se mers om starka varumärken visar vägen. Johan har arbetat med organisationer och varumärken som Alfa Laval, Coop, Garant ekologisk, Ikea, Lantmännen, Matsmart, Ragn-Sells, SJ och Unicef. ...se mindre

Johan Mörck

Utredare, Statskontoret
Johan Mörck är utredare på Statskontoret och har lång erfarenhet av strategiskt antikorruptionsarbete i kommuner och regioner.

Marie Baumgarts

Partner, KPMG
Marie Baumgarts är partner på KPMG med ansvar för hållbarhetsrådgivningen i Sverige. Hon är medlem i EU:s Plattform för hållbara finanser och har varit hållbarhetschef på SEB och Tele2 samt rådgivare ...se mertill EU-kommissionen som medlem i kommissionens tekniska expertgrupp TEG. Marie har en holistisk syn på hållbarhetsområdet och har arbetat med de flesta vanligen förekommande regleringarna, internationella standards och vägledningar. ...se mindre

Jonas Bane

Pr-konsult, Westander Hållbarhet
Jonas Bane jobbar som rådgivare inom hållbarhetskommunikation och opinionsbildning på pr-byrån Westander. Han är specialiserad på frågor om greenwashing och sitter med i kommunikationsbranschens kommi ...se mertté för självreglering på området, CommToAct. ...se mindre

Olga Kordas

Programchef och lektor, Viable Cities respektive Kungliga Tekniska Högskolan
Olga Kordas är Viable Cities programchef sedan 2017 och samtidigt lektor i hållbar stadsutveckling vid KTH. Olga har alltid fascinerats av vetenskapen och av matematikens skönhet, samtidigt brinner ho ...se mern för frågor som rör hållbar utveckling, klimat och demokrati. ...se mindre

Lena Mårdh

Projektledare Upphandling & Inköp, Svanen
Lena Mårdh är hållbarhetsexpert inom offentlig upphandling med flera års erfarenhet av hållbara affärer, både statligt och kommunalt. Hon arbetar för att skapa effektiva och systematiska arbetsrutiner ...se mer för hållbara affärer. ...se mindre

Karin Grohman

Projektledare, Sveriges Annonsörer
Karin Grohman jobbar som projektledare för kommunikationsbranschens hållbarhetsinitiativ CommToAct, som har som syfte att minska kompetensgapet kring hållbarhet i sektorn och stärka kommunikationens k ...se merapacitet att bidra till minskade växthusgaser ...se mindre

Mattias Iweborg

Vd, Enact Sustainable Strategies
Mattias Iweborg är vd på Enact Sustainable Strategies. Han har stöttat många företag kring hållbarhetsredovsning enligt ESRS och CSRD och har lång erfarenhet av att strukturera hållbarhetsredovisning, ...se mer väsentlighetsanalyser, och intressentdialoger. ...se mindre

Information

Om Miljöstrategidagarna

Konferensen Miljöstrategidagarna arrangeras av tidningen Miljö & Utveckling. Programmet tas fram av den oberoende redaktionen, och riktar sig till dig som arbetar professionellt med miljö- och hållbarhetsfrågor inom svenskt näringsliv och offentlig sektor.

Praktiskt hållbarhetsarbete går som en röd tråd genom programmet. Vårt mål är att varje deltagare ska få med sig inspiration, nya verktyg och hållbarhetskunskaper för sitt dagliga hållbarhetsarbete.

Hitta till konferensen 

Miljöstrategidaganrna 21-22 mars hålls på Quality Hotel Globe i Stockholm. 

Adress: Arenaslingan 7, 121 77 Johanneshov

Tunnelbana: Ta gröna linjen nr 19 mot Hagsätra (från T-centralen). Gå av vid Globen T-banestation. Quality Hotel Globe ligger 700 m, ca 5 minuters promenad från hotellet.

Inför konferensen 

När du har bokat in dig på konferensen kommer du få en bokningsbekräftelse, därefter kommer du få mer information skickad till närmare konferensen. Dagen innan konferensen kommer du att få en QR-kod skickad till dig som du visar upp vid registreringen. 

Så fungerar spårvalen

När det är dags för spårval under konferensen kan du välja fritt vilka föreläsningar du önskar gå på, ingen föranmälan krävs

Efter konferensen

Efter konferensen kommer du få en dokumentation skickad till dig med alla presentationer. I samband med det får du även en utvärdering skickad till dig.

Specialkost

Om du har behov av specialkost under konferensen anmäler du det via en länk som skickas ut inför konferensen.

Boende

Om du har behov av boende under konferensen kan vi erbjuda 12% rabatt på Quality Hotel Globe och 10% rabatt på Strawberry Hotels andra hotell. Kontakta oss på event@pausermedia.se för information om hur du går till väga för att nyttja rabatten.

Kontakt

Har du frågor eller vill få hjälp med din bokning är du välkommen att kontakta oss på event@pausermedia.se eller 08-517 955 30. 

 

 

Intresserad av att bli partner?

Visa mer

Årligen samlar vi hundratals besökare på Miljö & Utvecklings konferenser Miljöstrategidagarna, Arena Hållbarhet och Hållbart Samhällsbyggande – oberoende mötesplatser inom hållbarhetsbranschen. Våra besökare återfinns ofta på ledande positioner där de ansvarar för viktiga strategiska beslut.

Om du är intresserad av att bli partner till någon av Miljö & Utvecklings konferenser och vill veta mer om våra partnerpaket, välkommen att kontakta Lars Schön. 

Partneransvarig

Lars Schön
08-517 955 89