nr-logo

Tidningen för miljöproffs

Svenskar beredda att betala för klimatbegränsning

  • Annons 1

Åtta av tio svenska konsumenter är villiga att betala mer för varor och tjänster från företag som arbetar för att begränsa klimatförändringen. Det framgår av en nu undersökning från Naturvårdsverket.

Sju av tio anser att företagen är dåliga på berätta vad de gör för att begränsa utsläppen i sin marknadsföring. Dessutom anser nio av tio att att det vore bra om det fanns en miljömärkning så att man kan se vilka varor och tjänster som är producerade med låga utsläpp av växthusgaser.

Undersökningen omfattade 1 000 telefonintervjuer och genomfördes av ARS Research i september.

Taggar:

Kommentarer

Kommentera

Kommentarer förhandsgranskas inte. Alla kommentatorer ansvarar för sina egna inlägg. Håll god ton och följ lagen. Klicka här för att läsa våra regler för kommentarer.

Fler nyheter

Chalmers vässar forskningsmiljö för solenergi

Chalmers vässar sin forskningsmiljö när det gäller fastighetsnära energiproduktion av solenergi. Målet är att skapa en forskningsmiljö som är unik i Europa.

  • Annonskod Huvudspalten 4

Sju nya ordförande för Sis tekniska kommittéer

Sis, Swedish Standards Institute, har 293 tekniska kommittéer som arbetar med att utveckla standarder inom allt från socialt ansvarstagande och Internet of Things. Nyligen fick sju av kommittéerna ny ordförande. Här är de.