nr-logo

Tidningen för miljöproffs

Mer energisnålt från Panasonic

  • Annons 1

Fram till 2010 ska Panasonic lansera minst 20 miljöanpassande produkter samt minska koldioxidutsläppen med 6 000 ton enligt företagets nya europeiska miljöstrategi.

Globalt kommer företaget att fokusera på att producera energieffektiva produkter som ska märkas med symbolen ”Eco ideas”, med att reducera koldioxidutsläppen i produktionsledet samt med att uppmuntra spridningen av klimatrelaterade aktiviteter bland såväl anställda som kunder.

– Vad vi vill åstadkomma en hållbar förändring som gör skillnad för den globala miljön. Därför är det viktigt med tydliga och realistiska mål som vi nu också presenterar, säger Yoshiiku Miyata, CEO, Panasonic Europa.

Taggar:

Kommentarer

Kommentera

Kommentarer förhandsgranskas inte. Alla kommentatorer ansvarar för sina egna inlägg. Håll god ton och följ lagen. Klicka här för att läsa våra regler för kommentarer.

Fler nyheter

  • Annonskod Huvudspalten 4

Nytt webbverktyg ska öka jämställdheten på arbetsplatsen

Ett forskningsprojekt vid Luleå tekniska universitet har utvecklat ett nytt webbverktyg, ”Förändringsrutan” ska hjälpa organisationer att få jämställdhetsarbetet att bli en del av den ordinarie verksamheten och det dagliga arbetet.

Chalmers vässar forskningsmiljö för solenergi

Chalmers vässar sin forskningsmiljö när det gäller fastighetsnära energiproduktion av solenergi. Målet är att skapa en forskningsmiljö som är unik i Europa.