nr-logo

Tidningen för miljöproffs

Kampanj för smarta klimatlösningar

A world you like. With a climate you like. Det är EU:s slogan för den kampanj som ska samla smarta klimatidéer.

  • Annons 1

Syftet med kampanjen är att belysa innovativa idéer där pengar, tid och växthusgasutsläpp går hand i hand. Fokus ska ligga på praktiska lösningar och att visa hur klimatåtgärder kan öka välfärden. Som exempel nämns Stockholms centralstation som nyttjas resenärernas kroppsvärme för att värma ett närliggande kontorshus.

Knytpunkt ska vara en webbplats som inom kort ska finnas på plats och vara tillgänglig på alla EU:s 23 språk. Här ska privatpersoner, företag och organisationer kunna visa upp och diskutera sina lösningar. Kampanjen ska pågå till i slutet av 2013.

äs mer på: http://world-you-like.europa.eu/en/

Kommentarer

Kommentera

Kommentarer förhandsgranskas inte. Alla kommentatorer ansvarar för sina egna inlägg. Håll god ton och följ lagen. Klicka här för att läsa våra regler för kommentarer.

Fler nyheter

  • Annonskod Huvudspalten 4

De är Sveriges bästa arbetsgivare 2017

Revisionsbolaget Grant Thornton har utsetts till ”Sveriges bästa arbetsgivare 2017” för stora företag och när det gäller mellanstora organisationer är det teknikkonsultföretaget Bengt Dahlgren som tar hem den titeln. Resultatet baseras på en årlig undersökning som genomförs av employer branding-företaget Universum.