nr-logo

Hållbarhet i praktiken

Nina Nilsson, Market Coordinator för Storbritannien på Food for Progress. FOTO: Food for Progress

Food for Progress rekryterar från KRAV

Svenska Food for Progress, med varumärken som Oumph! och Beat, anställer Nina Nilsson som Market Coordinator för Storbritannien. Nina kommer närmast från en tjänst som Account Manager Processing & International Trade på KRAV.

  • Annons 1

– Matchningen mellan våra värderingar, i kombination med Ninas erfarenhet av hållbara livsmedel och export, gör att hon passar väl in i företagets fortsatta utveckling, både på hemmaplan och i Storbritannien, säger Lennart Bjurström på Food for Progress.

Nina Nilsson har haft flera olika roller på KRAV, nu senast Account Manager Processing & International Trade. Som Market Coordinator på Food for Progress kommer hon bland annat att ansvara för samordning av företagets marknadsaktiviteter i Storbritannien, där Oumph! lanserades i september.

– På KRAV fick jag vara med om hur den ekologiska marknaden exploderade och nu ser vi hur den globala marknaden för växtbaserad mat växer lavinartat. Då Storbritannien är 6 gånger större än Sverige ska det ska bli spännande att vara med och utveckla just den marknaden, säger Nina Nilsson.

Etiketter:,

Kommentarer

Kommentera

Kommentarer förhandsgranskas inte. Alla kommentatorer ansvarar för sina egna inlägg. Håll god ton och följ lagen. Klicka här för att läsa våra regler för kommentarer.

Fler nyheter

  • Annonskod Huvudspalten 4

Hemlig klimatdata försvårar omställningen

Klimatdata som inte är offentliga gör att det är svårt att diskutera vilka klimatsatsningar som är bäst. Därmed ökar risken för misstag vid den stora omställningen. Stefan Wirsenius vid Chalmers tekniska högskola är kritisk till att institut och företag inte alltid presenterar sina beräkningar.

Gretaeffekten del av större trend

Hos SAS använder hållbarhetschefen ordet roligt om det stora intresset för klimat som följt av IPCC:s rapport och klimataktivisten Greta Thunbergs inlägg i debatten. Men minskat flygande och ökad efterfrågan för biobränsle bygger på beslut som fattats tidigare än så, enligt fyra företag som påverkas på olika sätt av klimatdebatten.