nr-logo

Tidningen för miljöproffs

Britter narrar BP efter miljöskandalen

Brittish Pollution, Burning Petroleum, Broken Promises. BP får flera nya namn i Greenpeaces tävling efter miljöskandalen.

  • Annons 1

Förslagen på nya logotyper har strömmat in till tävlingen Behind the Logo som Greenpeace står bakom. Över 900 bidrag har kommit in. Det handlar om att ge förkortningen BP nya innebörder och att designa om företagets logotyp.

I ett fall har den gulgröna blomman ersatts av en lika stor oljesvart fläck. I ett annat heter BP plötsligt Beyond Profit och loggan består av en grön man med samma gulgröna blomma fast i hattform. Han spyr ut en trögflytande, svart massa i ett lika svart hav.

På bildsidan Flickr finns fler exempel på tävlingsbidrag som narrar företaget och dess försök att förgröna sitt varumärke genom kampanjen som skulle göra British Petroleum till Beyond Petroleum.

Taggar:

Kommentarer

Kommentera

Kommentarer förhandsgranskas inte. Alla kommentatorer ansvarar för sina egna inlägg. Håll god ton och följ lagen. Klicka här för att läsa våra regler för kommentarer.

Fler nyheter

Nytt webbverktyg ska öka jämställdheten på arbetsplatsen

Ett forskningsprojekt vid Luleå tekniska universitet har utvecklat ett nytt webbverktyg, ”Förändringsrutan” ska hjälpa organisationer att få jämställdhetsarbetet att bli en del av den ordinarie verksamheten och det dagliga arbetet.

  • Annonskod Huvudspalten 4

Chalmers vässar forskningsmiljö för solenergi

Chalmers vässar sin forskningsmiljö när det gäller fastighetsnära energiproduktion av solenergi. Målet är att skapa en forskningsmiljö som är unik i Europa.