nr-logo

Hållbarhet i praktiken

Bolagen ser affärsmöjligheter i klimatarbetet

  • Annons 1

420 av Sveriges 500 största bolag ser affärsmöjligheter i sitt klimatarbete, det skriver Veckans affärer som gjort en enkätundersökning bland landets största företag.

Frågan blir allt större då 84 procent av företagen ser en affärsmöjlighet, jämfört med 68 procent förra året. Många av företagen upplever ett ökat konsumenttryck i år och annars verkar det vara kunderna som är den största drivkraften för att företagen ska utveckla sitt klimatarbete.

Tre av fyra bolag tror att energibesparande åtgärder är bästa sättet att tjäna pengar och på andra plats ser man affärer i att marknadsföra sig som ett bra miljöval och nå medvetna kunder.

Taggar:

Kommentarer

Kommentera

Kommentarer förhandsgranskas inte. Alla kommentatorer ansvarar för sina egna inlägg. Håll god ton och följ lagen. Klicka här för att läsa våra regler för kommentarer.

Fler nyheter

Miljöstrategipriset – nu lite mindre cirkulärt

Vinnaren av Miljöstrategipriset får inte bara ära, diplom och blommor. En statyett av konstnären Helena Byström ingår också, nytt för i år är att det inte längre är ett vandringspris utan att statyetten stannar hos vinnaren. Detta gör den förstås lite mindre cirkulär – men den är fortfarande skapad av återvunnet material.

  • Annonskod Huvudspalten 4