nr-logo

Tidningen för miljöproffs

Berghs klimatmaxar näringslivet

Under två veckor ska kommunikationsutbildningen Berghs jobba med att fram nya lösningar som skapar värde för klimat och varumärken. Totalt ska 181 studenter fundera på hur näringslivet kan klimatmaxas ur olika perspektiv.

  • Annons 1

Höstens stora projekt ”Berghs Explore” utforskar gränserna för vad kommunikation kan åstadkomma i världen. Man vill se bortom den klassiska reklamhorisonten och ta tillvara på kommunikationens möjligheter att lösa ett existerande problem på nytt sätt. Under två veckor kommer alla skolans utbildningar att arbeta med kommunikationslösningar som skapar gemensamt värde för både klimatet och varumärken. Projektet genomförs i samarbete med Naturskyddsföreningen och studenterna kommer att jobba med sju olika områden:

  • Tågboom, hur får vi fler att välja tåget?
  • Vegopepp, hur får vi fler att välja grönt?
  • Solrevolution, hur tar vi solrevolutionen till Sverige?
  • Cykelchock, hur kan cykeln bli ett självklart val för ännu fler människor?
  • Uppropet, hur får vi fler att visa att de är redo för nya vanor?
  • Kollaborativ konsumtion, hur får vi fart på den kollaborativa konsumtionen?
  • Rena rama staden, hur får vi till hantering av hushållssopor på ett hållbart sätt?

– Berghs utbildningar ska inspirera till medveten kommunikation som kan göra skillnad långsiktigt för människan, företaget och omvärlden. Vi vill synliggöra kommunikationspotentialen i ett verkligt samhällsproblem säger Camilla Wallander, vd Berghs School of Communication.

Kommentarer

Kommentera

Kommentarer förhandsgranskas inte. Alla kommentatorer ansvarar för sina egna inlägg. Håll god ton och följ lagen. Klicka här för att läsa våra regler för kommentarer.

Fler nyheter

  • Annonskod Huvudspalten 4