nr-logo

Tidningen för miljöproffs

Axfood och Coca-Cola med i BLICC

  • Annons 1

Axfood och Coca-Cola drycker Sverige är två nya medlemmar i företagsnätverket Business Leaders Initiative on Climate Change, BLICC.

Nätverket startades år 2000 och består av företag från olika branscher som aktivt arbetar för att minska sin egen klimatpåverkan och samtidigt verka för ett näringsliv och samhälle utan klimatpåverkan.

– Medlemsskapet i BLICC ger oss kontaktytor och möjlighet att utbyta kunskap med företag i andra branscher för att ytterligare systematisera och effektivisera vårt miljöarbete, säger Anders Strålman, vd och koncernchef Axfood.

Kommentarer

Kommentera

Kommentarer förhandsgranskas inte. Alla kommentatorer ansvarar för sina egna inlägg. Håll god ton och följ lagen. Klicka här för att läsa våra regler för kommentarer.

Fler nyheter

Nytt webbverktyg ska öka jämställdheten på arbetsplatsen

Ett forskningsprojekt vid Luleå tekniska universitet har utvecklat ett nytt webbverktyg, ”Förändringsrutan” ska hjälpa organisationer att få jämställdhetsarbetet att bli en del av den ordinarie verksamheten och det dagliga arbetet.

  • Annonskod Huvudspalten 4

Chalmers vässar forskningsmiljö för solenergi

Chalmers vässar sin forskningsmiljö när det gäller fastighetsnära energiproduktion av solenergi. Målet är att skapa en forskningsmiljö som är unik i Europa.