nr-logo

Tidningen för miljöproffs

Axfood och Coca-Cola med i BLICC

  • Annons 1

Axfood och Coca-Cola drycker Sverige är två nya medlemmar i företagsnätverket Business Leaders Initiative on Climate Change, BLICC.

Nätverket startades år 2000 och består av företag från olika branscher som aktivt arbetar för att minska sin egen klimatpåverkan och samtidigt verka för ett näringsliv och samhälle utan klimatpåverkan.

– Medlemsskapet i BLICC ger oss kontaktytor och möjlighet att utbyta kunskap med företag i andra branscher för att ytterligare systematisera och effektivisera vårt miljöarbete, säger Anders Strålman, vd och koncernchef Axfood.

Kommentarer

Kommentera

Kommentarer förhandsgranskas inte. Alla kommentatorer ansvarar för sina egna inlägg. Håll god ton och följ lagen. Klicka här för att läsa våra regler för kommentarer.

Fler nyheter

  • Annonskod Huvudspalten 4

Sverige bäst på jämställdhet

Sverige är bäst i Europa på jämställdhet. Det visar färska siffror från det det europeiska jämställdhetsinstitutet EIGE. Men även om Sverige ligger i topp så finns det stora utmaningar under ytan.

Christoffer Bergfors årets hållbara ledare

Hamburgerkedjan Max Burgers vice vd Christoffer Bergfors har utnämnts till årets hållbara ledare av nätverket för Hållbart Näringsliv.
– Det känns fantastiskt kul och ger mig en sporre att göra mer och visa att det går att göra hållbarhet lönsamt, sade Christoffer Bergfors under prisceremonin.