nr-logo

Tidningen för miljöproffs

Axfood och Coca-Cola med i BLICC

  • Annons 1

Axfood och Coca-Cola drycker Sverige är två nya medlemmar i företagsnätverket Business Leaders Initiative on Climate Change, BLICC.

Nätverket startades år 2000 och består av företag från olika branscher som aktivt arbetar för att minska sin egen klimatpåverkan och samtidigt verka för ett näringsliv och samhälle utan klimatpåverkan.

– Medlemsskapet i BLICC ger oss kontaktytor och möjlighet att utbyta kunskap med företag i andra branscher för att ytterligare systematisera och effektivisera vårt miljöarbete, säger Anders Strålman, vd och koncernchef Axfood.

Kommentarer

Kommentera

Kommentarer förhandsgranskas inte. Alla kommentatorer ansvarar för sina egna inlägg. Håll god ton och följ lagen. Klicka här för att läsa våra regler för kommentarer.

Fler nyheter

  • Annonskod Huvudspalten 4

Ny metod kan revolutionera textilåtervinning

Svenska forskare kan vara på väg att förändra tekniken för återvinning av bomull. I september står textilmassaföretaget re:newcells pilotanläggning redo för att återvinna 100 procent av förbrukade bomullsplagg. Läs mer här.