nr-logo

Tidningen för miljöproffs

Amerikanska företag har fått upp ögonen för hållbarhet

42 procent av de största amerikanska företagen anger hållbarhet som en nyckel i deras affärer. 2006 var siffran 18 procent. Dessutom har miljöchefer fått större inflytande och dedikerade hållbarhetsbudgetar blivit större.

  • Annons 1

Resultaten kommer från studien 2012 Greening of Corporate America, av Siemens i samarbete med McGraw Hill Construction. Det är den tredje studien i en serie som lanserades 2006 med syfte att studera hur företag arbetar med hållbarhetsfrågor. Årets studie fokuserade särskilt på hur företag utvecklat sitt hållbarhetsarbete och hur USA:s största företag arbetar med med hållbarhet när det gäller policy och praktik.

– Sedan 2006 har vi sett ett dramatiskt skifte i hur företags hållbarhetsarbete transformerar affärerna, säger Ari Kobb, chef för Sustainability & Green Building Solutions, Siemens Building Technologies division.

Kommentarer

Kommentera

Kommentarer förhandsgranskas inte. Alla kommentatorer ansvarar för sina egna inlägg. Håll god ton och följ lagen. Klicka här för att läsa våra regler för kommentarer.

Fler nyheter

Nytt forskningsbegrepp ska få människor att se naturens värde

Genom att prata om ”naturens bidrag till människor” istället för ekosystemtjänster, kan naturens värde för människan ses ur ett mer komplett perspektiv. Det föreslår trettio internationella experter kopplade till FN:s vetenskapliga expertpanel för biologisk mångfald, IPBES.

  • Annonskod Huvudspalten 4